v1.3 -
- Modified shadow LOD.
- Modified pilot LOD.
- Modified missile guidance.
- Modified missions to account for new damage scripting.
- Modified campaign missions "Pin Drop" and "Hallowed Ground" to include radio
commands for ordering Dusk Knight to stop, continue, or fly to an area. Dusk
Knight will also wait until the player takes off to continue his way route.
- Modified pilot and gunner LODs to have weapons and rotor components.
- Fixed crew placement in crew fire LOD placement that resulted in their being
unhittable except in certain places. Still requires a weapon capable of
penetrating armor to prevent 'makarov' crew kills.
- Fixed vulnerability in underside of cockpit area.
- Opening doors will now allow crew to be shot.
- Fixed pilot able to use SAL missiles without a gunner.
Bon dimanche.
Re: [Mod ArmA2] Pack AH-64
Publié : mar. févr. 11, 2014 10:47 am
par gO_oSe
Du coup, je mets le topic à jour, fainéant que je suis :
Cool, je vais attendre quand même qu'il finalise, mais c'ets bon à savoir.
Re: [Mod ArmA2] Pack AH-64
Publié : ven. août 08, 2014 10:21 pm
par gO_oSe
Avec les nouveaux modèles de vol du futur dlc "Helicopters" de Bohemia, introduits actuellement dans la "dev branche" d'ArmA3,
les devs ont espoir de porter leur Longbow dessus, Franze ayant commencé les tests :
- Modified data transfer mechanics.
- Fixed bug with PNVS and FLIR lenses on the model.
- Fixed multiplayer bugs with scripting not initializing.
- Added CPG control options when AI is piloting.
- Modified model UV coordinates.
- Fixed bug with multiplayer missile avoidance.
A noter que Franze a supprimé le fichier rendant l'AH64 compatible ArmA3 dû aux nombreux problèmes posés
mais manifestement, il continue de tester son intégration dans A3 par le biais de la "dev branche" :
Il subsiste encore quelques problèmes, patience donc.
Re: [Mod ArmA2] Pack AH-64
Publié : ven. janv. 30, 2015 6:04 pm
par phoenix
Alors, ça c'est cool.
Tu sais s'il prévoit de le faire steamworks ?
Re: [Mod ArmA2] Pack AH-64
Publié : dim. févr. 01, 2015 11:45 am
par gO_oSe
phoenix a écrit :Tu sais s'il prévoit de le faire steamworks ?
C'est clair que c'est plus pratique pour les mises à jour
mais je t'avouerai que je n'en ai absolument aucune idée.
Re: [Mod ArmA2] Pack AH-64
Publié : dim. févr. 01, 2015 1:30 pm
par phoenix
Ok, on va croiser les doigts.
Re: [Mod ArmA2] Pack AH-64
Publié : lun. févr. 02, 2015 10:18 am
par gO_oSe
Hello,
Franze met à dispo une première ébauche de son AH64 porté sur ArmA3, c'est encore très buggé :
Ok, I have a semi-working ArmA3 release available: Here
A few notes:
- Hitting any solid structure will destroy the helicopter and cause a nuclear explosion. This includes touching something with the rotors.
- Performance in multiplayer will be bugged, especially with two clients in the same aircraft.
- The HeliFM is not fully tweaked yet and will be problematic.
- Various weapon issues, mostly related to missile guidance and auto tracking for gun and rockets.
- Many other issues I forgot about at this time.
Version 1.4 for ArmA2 and TKOH are upcoming, should be within the week.
D'autres bugs inventoriés par NodUnit :
A few other known issues, shadow LOD not matched to model in several spots,
instruments barely readable at night without NVG's, a few spots with texture errors.
Consider this something like a beta release for A3.
Je vais attendre le débuggae, je suis assez occupé avec BoS. J'ai même pas encore pu tester les modèle de vol du dernier addon.
Re: [Mod ArmA2] Pack AH-64
Publié : mar. févr. 03, 2015 9:22 am
par gO_oSe
A priori, tu as le temps parce qu'il semble que ce sera plus long que prévu d'après l'auteur,
en attendant il a mis à dispo la version 1.4 mais pour ArmA2/OA cette fois :
As promised, here is v1.4 for ArmA2; naturally it will have quite a few less issues than the ArmA3 version,
but there's sure to be plenty all the same.
Regarding the various bugs and problems: Yes, I was upfront about that when I released.
Right now it's a mish-mash of A2 and TKOH content in the A3 engine and naturally it doesn't all translate over well.
Some major problems like tail rotor failures from too much pedal (especially noticeable with keyboard controls)
I'm not sure how to fix because so little documentation exists for the A3 AFM.
My PMs have been filled with people trying to use the A2 version in A3 and it just won't work that easily - it's not plug and play from one engine to the next.
This is what you get unless you want to wait another 3 years for us to learn all the idiosyncrasies of the A3 engine to fully polish it.
Fixes will come along as I figure out exactly what the actual problems are.
[...]
The campaign has too many dependencies on A2 in order to justify a streamlined port of it. If the demand is there, then I may entertain making a new campaign for ArmA3.
Premier post mis à jour pour plus de clarté (enfin j'espère ...).
Bonne journée.
Re: [Mod ArmA2/3/TKOH] AH-64D Apache Longbow
Publié : mar. févr. 03, 2015 7:05 pm
par phoenix
Ok Goose, merci pour le suivi.
Re: [Mod ArmA2/3/TKOH] AH-64D Apache Longbow
Publié : ven. déc. 04, 2015 12:38 pm
par gO_oSe
Bonjour,
les dev ont annoncé vouloir migrer sur ArmA3 pour leur prochaine mise à jour avec, peut-être, une surprise côté CSAT :
nodunit a écrit :There might be one someday..hard to say because it would require essentially an entirerly new everything for the aircraft from what I heard.
We'll officially be moving to Arma 3 for the next update and there will be a challenger alongside the bird...we feel there should be some kind of opfor helo with similar capabilities...
See you in Arma 3.
Re: [Mod ArmA2/3/TKOH] AH-64D Apache Longbow
Publié : ven. déc. 04, 2015 6:46 pm
par phoenix
Bonne nouvelle Go_oSe. Merci encore pour le suivi.
Re: [Mod ArmA2/3/TKOH] AH-64D Apache Longbow
Publié : mar. déc. 08, 2015 3:24 pm
par dimebug
bonne nouvelle en effet
Re: [Mod ArmA2/3/TKOH] AH-64D Apache Longbow
Publié : sam. avr. 23, 2016 10:40 am
par gO_oSe
Bonjour,
le portage officiel de l'AH-64D sur ArmA3 est enfin effectif :
Il subsiste encore quelques bugs d'après franze l'un des dev :
- Gun tracking does not work in multiclient aircraft.
- AFM is far from perfect.
- PhysX still causes some severe wonky issues.
- Targeting scripting and various MPD pages have issues in ArmA3 due to scripting demands.
- Too lazy to document all known issues at this time, etc.
"Currently, the aircraft is mostly playable in single player and in multiplayer, so it is functional at a minimum. Most of the major bugs have been quashed at this time."
Les auteurs ont donné leur aval pour poursuivre le service après vente du bestiau par des tiers compétents,
d'autres updates devraient poindre sous peu.