BMS 4.34 et RTTRemote

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Mongoose
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BMS 4.34 et RTTRemote

#1

Message par Mongoose » lun. avr. 29, 2019 12:25 am

Bonsoir à tous,

J’utilisais avec la 4.33 RTTRemote pour l’affichage de mes MFD et ça tournait nickel, le simu restait très fluide, pas d’effondrement des fps.
Là avec la 4.34 l’usage de RTTRemote rend le simu inutilisable chez moi :sad:
Image

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bof_4_digle
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Re: BMS 4.34 et RTTRemote

#2

Message par bof_4_digle » lun. avr. 29, 2019 9:22 am

Hello
As-tu repris tes fichiers RTTClient.ini et RTTServer.ini de la 4.33 ?
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Re: BMS 4.34 et RTTRemote

#3

Message par Mongoose » lun. avr. 29, 2019 1:25 pm

Hello,

Non j'utilise bien ceux de la 4.34. Les voici :

### RTT Server v2.4
### by Dunc, 2019/01

# The IP address and port that the server should use.
# Supports both IPv4 and IPv6.
# Use 0.0.0.0 (IPv4 only) to bind to ALL available addresses.
# Use 127.0.0.1 (IPv4) or ::1 (IPv6) to bind to localhost only.
# Otherwise, just use the specific IP you want.
HOST = 127.0.0.1
PORT = 44000

# The preferred compression to use:
# 1 = PNG - perfect quality, lower CPU load (good for local and LAN)
# 2 = JPG - very high quality, higher CPU load, lower bandwidth usage if compression < 80 (good for WAN)
COMPRESSION = 1

# The level of JPG compression (0 to 100), mainly affects bandwidth
# NOTE: if you go higher than 80, PNG is usually more effective
JPG_QUALITY = 80

# How many FPS should the server generate for client displays?
# The higher the value, the more network traffic you generate.
# Note that this value does NOT affect the "smoothness" of the
# display animations. The display can not draw more frame BMS is
# currently exporting to RTT (which by default is BMS FPS / 2).
FPS = 30


### RTT Client v2.4
### by Dunc, 2019/01

# The IP address and port where the server is running.
# Supports both IPv4 and IPv6.
HOST = 127.0.0.1
PORT = 44000

# If you use the client on a networked PC (not locally), it is
# possible not only to receive the RTT images, but also the "normal"
# shared memory areas. Just enable the ones that you want to access
# remotely, it will be created on the client side for you.
DATA_F4 = 0
DATA_BMS = 0
DATA_OSB = 0
DATA_IVIBE = 0

# These are the displays that we can render on the client. For configuration,
# simply pre- or postfix these strings with "USE_" or "_X", "_Y", "_W", "_H",
# like in the examples below.
# HUD
# PFL
# DED
# RWR
# MFDLEFT
# MFDRIGHT
# HMS

# The RWR is usually displayed without any grid/cirle lines (so you can use e.g.
# your own nice glas etchings). However, if you want some (very basic) RWR grid
# to be overlayed on the RWR, set the following to 1:
RWR_GRID = 0

# Which RTT displays do you want to show on the client side?
USE_HUD = 0
USE_PFL = 0
USE_DED = 0
USE_RWR = 0
USE_MFDLEFT = 1
USE_MFDRIGHT = 1
USE_HMS = 0

# Each display that you want to see must have at least TWO config
# entries: X and Y coordinate (of the upper left corner).
# Additionally, you can specify the width and the height of the
# display. If you do not specify width and height, the original
# size of the RTT will be used (but the "no connection placeholder"
# will not show the correct size until the server is actually sending
# valid data). Note that the X/Y coordinates originate in the upper
# left corner of your MAIN windows screen. So you can have negative
# coordinates if you e.g. use a monitor to the left or above the main
# screen. Examples:
MFDLEFT_X = 250
MFDLEFT_Y = -548
MFDLEFT_W = 545
MFDLEFT_H = 544

MFDRIGHT_X = 1045
MFDRIGHT_Y = -543
MFDRIGHT_W = 545
MFDRIGHT_H = 544


j'ai mis ça dans .config de BMS :

set g_bExportRTTTextures 1
set g_nRTTExportBatchSize 2

j'ai installé ça :

x64: https://aka.ms/vs/15/release/vc_redist.x64.exe
x86: https://aka.ms/vs/15/release/vc_redist.x86.exe

Je suis en mode plein écran pour BMS.
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Re: BMS 4.34 et RTTRemote

#4

Message par Mongoose » jeu. mai 02, 2019 2:55 pm

Problème solutionné. Je n’utilise plus RTTRemote mais simplement le Cockpit Display Extraction.
Pourtant le premier est censé permettre moins de pertes de FPS que le second (c’était le cas en 4.33) mais là en 4.34 c’est l’inverse.
Chez moi c’est 30 à 35 FPS de moins avec RTTRemote contre à peine 10 de moins avec le CDE o_O

En revanche quelqu’un connaît l’astuce pour modifier les paramètres hauteur et largeur de la fenêtre 2D de l’UI dans CDE ? Ça semble verrouillé et la fenêtre de l’UI en réduit en haut à gauche de l’écran c’est pas top.

Merci aux âmes charitables qui passeraient par là :notworthy
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Re: BMS 4.34 et RTTRemote

#5

Message par Flow » ven. mai 03, 2019 3:36 pm

Tu ne pourras pas modifier la taille de la fenêtre 2D qui est fixée à une certaine résolution.
Par contre, tu peux la déplacer.
Il suffit d'activer les "Borders" pour la fenêtre 2D dans CDE :

Image

Ensuite, tu la déplaces où tu veux avec la souris, tu fermes le jeu, tu désactives les borders, tu relances, et elle restera à la position où tu l'as déposée :)

C'est déjà une belle avancée par rapport à la 4.33 où c'était en haut à gauche ou en plein centre.
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Re: BMS 4.34 et RTTRemote

#6

Message par Mongoose » sam. mai 04, 2019 11:40 pm

Donc pas de mode fenêtré en plein écran.
Je vais la mettre au milieu.
Merci Flow :notworthy
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