Rudder MFG CRosswind

Salle dedieé aux péripheriques : Joystick, palloniers, Track-Ir
Avatar de l’utilisateur

voltigeur
Elève Pilote
Elève Pilote
Messages : 693
Inscription : 13 avril 2005

Re: Les rudder autres que saitek et TM.

#26

Message par voltigeur »

Reçu le miens hier.
Pas eu le temps de tester plus que le fait de l'installer.
Je m'y attaque ce soir !!
Avatar de l’utilisateur

hon0
Apprenti-Mécano
Apprenti-Mécano
Messages : 227
Inscription : 16 avril 2013

Re: Les rudder autres que saitek et TM.

#27

Message par hon0 »

Le livreur n'a pas laissé de bon pour récupérer la chose. Je pense que je vais m'amuser demain à la poste.. :...:
Avatar de l’utilisateur

hon0
Apprenti-Mécano
Apprenti-Mécano
Messages : 227
Inscription : 16 avril 2013

Re: Rudder MFG CRosswind

#28

Message par hon0 »

Le voila sous le bureau ! Très bien emballé, très bien déballé, si bien que si jamais je dois le renvoyer pour X raison il repartira dans ce même carton.
Monté en quelque minute avec les outils livrés avec et la vidéo qui va bien. J'ai pris plus de temps à trouvé un "truc" pour positionner le palonnier à la bonne distance que pour le monter :emlaugh:

S'en suit l'instalation du CAM 4, celui qui présente le moins de détente au centre. Puis en guise de premier test du taxiage avec le p51D de DCS. Après quelques.. 30sec de prise en "mains", je me suis pris pour Ken Block !
Puis quelques tours de piste en Mustang et en Huey. La bille toujours au centre sans aucun problème. Courbe linéaire. Très bien en hélico vu l'absence de détente au centre.

Je suis ensuite passé sous War Thunder où ma courbe est également linéaire et là, même résultat. Précision top tOP. Aucun manque de précision lorsque je manœuvre dans la plage des +/-10%.
C'est ce que je reproche au palonnier de Saitek. Du moins le PZ35 avec lequel j'ai volé un certain temps.

Voila pour mes premières impressions. Je ferai une petite review plus détaillée après m'y être familiarisé.
Je suis ravie ! :Jumpy:

Image
Dernière modification par hon0 le mar. mars 25, 2014 6:09 pm, modifié 1 fois.
Avatar de l’utilisateur

hon0
Apprenti-Mécano
Apprenti-Mécano
Messages : 227
Inscription : 16 avril 2013

Re: Rudder MFG CRosswind

#29

Message par hon0 »

MS Galileo, Voltigeur, avez vous eu le temps de tester la chose plus en profondeur? J'attends vos avis? :yes:
Avatar de l’utilisateur

Topic author
MS Galileo
Pilote Confirmé
Pilote Confirmé
Messages : 2691
Inscription : 02 octobre 2004

Re: Rudder MFG CRosswind

#30

Message par MS Galileo »

Non je suis reparti dans le nord de l Alberta 3 jours apres l avoir recu. Je devrait rentrer de mon camp dans 2 ou 3 semaines selon la meteo.
Avatar de l’utilisateur

hon0
Apprenti-Mécano
Apprenti-Mécano
Messages : 227
Inscription : 16 avril 2013

Re: Rudder MFG CRosswind

#31

Message par hon0 »

J'utilise maintenant le MFG CrossWind depuis une bonne semaine, environ 3h par jour. Aucun probleme. Pas de jeu, pas de couinememt de ressort. Pour l'instant je suis toujours sur mon fauteuil à roulette.. Donc je ne peux pas vraiment exercer une forte pression. J'attends donc de pouvoir fixer tout le bordel avant de me permettre de faire une review complete.

Je l'appréci de plus en plus chaque jours.
Avatar de l’utilisateur

Milos
Dieu vivant
Dieu vivant
Messages : 21950
Inscription : 27 janvier 2004

Re: Rudder MFG CRosswind

#32

Message par Milos »

Si tu as un vieux tapis, places-le sous les pieds de la chaise, elle reculera moins :yes:
(\_/)
(_'.')
(")_(") "On obtient plus de choses avec un mot gentil et un pistolet qu'avec le mot gentil tout seul" Al Capone.

Mon pit
Avatar de l’utilisateur

Topic author
MS Galileo
Pilote Confirmé
Pilote Confirmé
Messages : 2691
Inscription : 02 octobre 2004

Re: Rudder MFG CRosswind

#33

Message par MS Galileo »


New firmware and configurator tool are ready for you. Download as usual from my google drive link, here it is :


You will find everything inside zipped file, upgrade instructions, changelog and firmware "hex" as well as new MFG Configurator.
Instructions are intentionaly left in "Microsoft Word" document for easy translation.

Beside changelog attached I want to make a few notes :
- This firmware marks a new milestone in development. I'm finally happy with features, settings and look of MFG Configurator, and now I will finally make User manual for all options. Until manual arrive...I've added captions in configurator...so just hover with your mouse over some feature or title to get some explanation.

ROUNDING FILTER :
Beside previous filtering method I've added "rounding", sometimes called "hysteresis" filter. Combining both filtering methods by using new"default" settings will bring you this :
- amazing response time
- noisless output at 99% of reading
- 4096 true positions for rudder axis, brakes axis is decreased to 2048 positions ( every second reading is skipped thru rounding filter setting of 22)

WARNING : If you decrease "avrg. filter" settings to under 15 for all three axis I belive some simulators might hang becouse response time - position update spreed - is faster than 300 updates per second. Not all simulators can handle that speed.

BRAKES AS BUTTONS :
Fact is some simulators don't have braking axis ( IL2-1946, Aerofly FS). With this new option you can turn on brakes as buttons.
Also...it might come handy to have two additional buttons to assign them for something.
There is also percentage for that option. It changes behaviour of "brakes as buttons" regarding WHEN will button turn on...depending of brake axis position.

USB HUB COMPATIBILITY:
Two users reported a problem where pedals don't work correctly with some USB HUB...or USB extension card. This firmware should fix that issue. Please report to me if you had similar issue, and if this new firmware solved that issue for you or not.
( BEHAVIOUR : pedals work fine plugged in usb hub...but next time you start up PC windows report "USB device not recognised". After replugging all works fine. Workaround...plug in pedals directly in PC motherboard USB)

VIRTUAL MODE :
Implementation not finished yet...read change log


I hope you like improvements
enjoy your flight
Milan
Avatar de l’utilisateur

voltigeur
Elève Pilote
Elève Pilote
Messages : 693
Inscription : 13 avril 2005

Re: Rudder MFG CRosswind

#34

Message par voltigeur »

Bon, voilà une dizaine de jours que je vole avec.
Pas de soucis avec le colis. pas de casse. Donc un bon point.
Montage facile sans soucis. Je n'ai pas installé la deuxième came fournie car la première (celle montée d'origine) me va très bien et j'ai remarqué que la symétrie de cette deuxième came peut être perfectible.
Chez moi, c'est du parquet, donc sa glisse...
Le temps de trouver une planche, de fixer le palonnier avec quatre vis en étudiant la position, comme Hon0, c'est ce qui m'a pris le plus de temps...
Plus qu'a... mettre ma chaise poour maintenir le tout. Et ça marche.... :Jumpy:
J'ai commencé à régler la position des pédales, pour être bien à plat avec les pieds et la position que je me suis donné. ça change du palonnier Saitek !!!
Calibrage facile et en route...
La précision et là, et le sentiment de déjà vu... Ah oui, c'est quand je suis passé de mon X52 au Warthog... Ce n'est que l'axe de direction, mais c'est vraiment appréciable...
J'ai volé sur RoF et Bos, le premier étant plus exigeant que le second à ce niveau, on sent vraiment la différence. On mène l'avion ou l'on veut, vraiment que du plaisir.

Mon interrogation, avant de le recevoir, était la solidité de l'engin. Après l'avoir étudié et inspecté de près, je n'ai plus de question : c'est du solide...

Bref, c'est un outils vraiment efficace et je le conseil à tous ceux qui cherche un palonnier simple, solide et performant. Et qui, accessoirement, peuvent se le payer....
Avatar de l’utilisateur

Topic author
MS Galileo
Pilote Confirmé
Pilote Confirmé
Messages : 2691
Inscription : 02 octobre 2004

Re: Rudder MFG CRosswind

#35

Message par MS Galileo »

Mise a jour du firmware, vous devez avoir recu un email de Milan avec le fichier hex.

CHANGELOG v4.15 ( changes from firmware v4.14 to 4.15 )

REMOVED - deadzones when „ Calibration ON/OFF“ tickbox is turned OFF ( because these were obsolete without practical usage...could only lead to confusion)
IMPROVED – revers axis calculation ...improved performance
IMPROVED – ROUNDING FILTER- improved behaviour and performance
IMPROVED (NEW) – AXIS FILTERING - improved behaviour and performance - Beside „averaging“ and „rounding“ (hysteresis) filter there is new filter running if FKOEFF =2 or greater - New filter is „ adaptive , Low pass, high performance filter using bit shifting technique“ so there is no need for adjustment by end user
Avatar de l’utilisateur

white-sky
Pilote Confirmé
Pilote Confirmé
Messages : 3230
Inscription : 21 août 2012

Re: Rudder MFG CRosswind

#36

Message par white-sky »

Un petit up vu que j'ai reçu le mien aujourd'hui :

Après essai mon ressenti :


J'avais un palo saitek (le bien connu flight pro rudder). Il était en fin de vie avec les axes de freins HS et les rails de déplacement encrassés.

Je suis réellement bluffé par la qualité du MFG. Le mouvement est extrêmement doux, la dureté est réglable à souhait, pas de jeu mécanique (normal), finition tip top... J'ai pris pour ma part en complément le pack de positionnement des pédales, je le recommande car il permet un réglage personnalisé.

En tout cas entre le saitek et ça, il y'a un monde (et un prix), mais je pense franchement que ceux qui peuvent se permettre de claquer des sous dedans auront entre les mains une valeur sûre. C'est du solide, c'est beau, c'est fonctionnel.

Qui plus est pour les bourrins comme moi, le gros plus est que l'on a pas peur d'y aller franco, pas de plastique ici (Dieu que l'ensemble est rigide...).

Bref pour DCS BS2 et les hélicos en général je le recommande ;)

Nicolas
Image Amour sacré de la Patrie
Conduis, soutiens nos bras vengeurs !
Liberté ! Liberté chérie,
Combats avec tes défenseurs !
Sous nos drapeaux que la Victoire
Accoure à tes mâles accents !
Que tes ennemis expirants
Voient ton triomphe et notre gloire !
Avatar de l’utilisateur

Topic author
MS Galileo
Pilote Confirmé
Pilote Confirmé
Messages : 2691
Inscription : 02 octobre 2004

Re: Rudder MFG CRosswind

#37

Message par MS Galileo »

MaJ des outils sur sa page

MFG Software package 1.41

http://mfg.simundza.com/download.php
Avatar de l’utilisateur

Skull Leader
Pilote Confirmé
Pilote Confirmé
Messages : 3416
Inscription : 05 octobre 2001

Re: Rudder MFG CRosswind

#38

Message par Skull Leader »

Salut à tous,

J'envisage de faire l'acquisition du MFG Crosswind Rudder Pedals et d'après ce que j'ai pu en lire vous en êtes tous très content, je comptes ne l'utiliser qu'avec DCS World car c'est le seul simulateur sur mon PC.
J'ai regardé sur le site officiel est il y a un prix de 288.00 Euros, est-ce que vous pouvez me confirmer le prix et est-ce que vous l'avez acheté sur le site officiel de MFG Simundza ?

Je vous remercie à tous pour vos réponses et aide, bon samedi, Skull.
-ASUS Maximus VI Formula C2 - Intel Core i7-4770K (3.5 GHz) - G.Skill Trident X Series 32 Go (4x 8 Go) DDR3 2400 MHz CL10 - ASUS GeForce RTX 2080 ROG-STRIX-RTX2080-O8G-GAMING - Samsung SSD 840 EVO 250 Go - 1 VelociRaptor 600 Go 2.5" SATA 6GB/s - 2 Caviar Black 1 To SATA 6GB/s 3.5" - Creative SoundBlaster X-FI Titanium - Corsair Professional Serie Gold AX1200 - Corsair Hydro Serie H80 - Windows 8.1 64 bits - Cooler Master HAF 932 Advanced - ASUS 34" ROG Swift PG348Q
Avatar de l’utilisateur

hon0
Apprenti-Mécano
Apprenti-Mécano
Messages : 227
Inscription : 16 avril 2013

Re: Rudder MFG CRosswind

#39

Message par hon0 »

Oui c'est correct, +36 de frais de port et 13-15 de frais Paypal si règlement via ce dernier. Le produit en vaut le coup, je n'ai aucun regret.




Bon WeekEnd
Dernière modification par hon0 le sam. janv. 03, 2015 4:22 pm, modifié 1 fois.
Avatar de l’utilisateur

Skull Leader
Pilote Confirmé
Pilote Confirmé
Messages : 3416
Inscription : 05 octobre 2001

Re: Rudder MFG CRosswind

#40

Message par Skull Leader »

Salut,
Un grand merci pour ces précisions, comme toujours je vais suivre vos conseils et me le procurer au plus vite.
Merci encore et bon week-end.
-ASUS Maximus VI Formula C2 - Intel Core i7-4770K (3.5 GHz) - G.Skill Trident X Series 32 Go (4x 8 Go) DDR3 2400 MHz CL10 - ASUS GeForce RTX 2080 ROG-STRIX-RTX2080-O8G-GAMING - Samsung SSD 840 EVO 250 Go - 1 VelociRaptor 600 Go 2.5" SATA 6GB/s - 2 Caviar Black 1 To SATA 6GB/s 3.5" - Creative SoundBlaster X-FI Titanium - Corsair Professional Serie Gold AX1200 - Corsair Hydro Serie H80 - Windows 8.1 64 bits - Cooler Master HAF 932 Advanced - ASUS 34" ROG Swift PG348Q
Avatar de l’utilisateur

phoenix
Pilote Philanthrope
Pilote Philanthrope
Messages : 14929
Inscription : 05 août 2001

Re: Rudder MFG CRosswind

#41

Message par phoenix »

Skull, le prochain run est pour Mars (si ma mémoire est bonne), il faut te mettre dans la liste des pré-commandes, sachant que comme le dit le site, cela ne t'engage pas au final.
Avatar de l’utilisateur

Topic author
MS Galileo
Pilote Confirmé
Pilote Confirmé
Messages : 2691
Inscription : 02 octobre 2004

Re: Rudder MFG CRosswind

#42

Message par MS Galileo »

Il a encore améliore l électronique par rapport a l an dernier

My Dear Customers, owners of MFG Crosswind rudder pedals V1
Apologies for a long text, there are lot of news :-)

You probably know that electronics built in your MFG Crosswind rudder pedals were produced in Ukraine by a talented producer called GVL224. Firmware and software is made by MFG team, but hardware part - electronics and sensors were still produced in Ukraina. GVL224, as a small producer, having hard times to keep up with quantity required by MFG,...especially true since all the mess in Ukraina. He has trouble to source required components for electronics, and I had trouble importing from Ukraina. I've predicted such situation might happen and started development of new electronics...made by MFG team here in Croatia.

I am proud to announce that, after 1,5 years of development, new electronics is ready. ALL new MFG Crosswind pedals will ship with new electronics - starting this week.

MOST IMPORTANT FOR YOU :
Mfg software package V2.0 is about to be released for download on my website, probably by end of this week.
DON'T USE IT !!! It won't work with current firmware in your pedals. I need to release new firmware for your pedals to become compatible. Use Configurator tool V1.41 and firmware V4.17 until further notice.

To explain myself. New MFG Configurator tool V2xx is intended to be compatible with all MFG devices, built in the past and the future. However, not everything is implemented in V.2.0 , conversion for older pedals and new universal joystick interface....Only firmware for MFG Crosswind running on NEW electronics is implemented.
My intention is :
- Get new electronics with new firmware ( V5.00 for MFG Crosswind) running smooth with new software. After I get no bad feedback and it's running fine on MFG Crosswinds I will...
- finish the interface for new polished up Universal joystick firmware ... called MFG SiMM8Rge so I can get that delivered to some "beta testers" ( users who build their own cocpits, switches, axis etc)
- Publish conversion firmware for YOU - owners of pedals with older GVL224 ukrainian electronics.

Firmware V4.xx is for GVL224 - old electronics ( V4.20 will be compatible with Configurator V.2xx)
Firmware V5.xx is for new electronics - MFG Crosswind pedals V2 ( starting with V5.00)
Firmware V7.xx is for new electronics - Universal joystick firmware MFG SiMM8Rge

I hope you understand my decision. You already have a nicely polished firmware and software for your pedals, therefore conversion to new software and firmware is only to make it "universal" for all devices. Sure, some benefits might come from newer firmwares for you too, but there might be some bugs hidden too, and I'm trying to avoid that by doing a step by step conversion.

HOW NEW ELECTRONICS COMPARE TO YOURS :
To be perfectly honest, highest benefits from new electronics will come for some future projects...mine or other developers, cockpit builders and similar.
Pedals benefit in better signal and better rudder sensor...real world difference is roughly 5-7 % ( combined improvements on response times, amazing linearity on rudder axis, cleaner and faster analog signal for brakes sensors, factory assembled electronics...)

Conversion to new electronics is also possible, but that also require replacing part that hold electronics and CAM pivoting arm. If you ask me should you do it...answer is NO NEED. I didn't convert my own set of pedals and that say enough. Bottom line is : Improvement is made, and it's a solid one, but not enough to hassle for electronics replacement since GVL224 electronics are still a very good product.
In the end...most of improvements are for me in production ( no need to bother about magnet rotation, more tolerance for magnet displacement, alignment and airgap :-)
I've stored few GVL224 electronics for possible replacement if any of you have trouble, thunder strike or similar...in case you wonder :-)

SHORT INFO ABOUT NEW ELECTRONICS :
Electronic device development lasted so long because of many factors. Scope of usage is not nearly limited to MFG Crosswind pedals, It's capable to drive many future projects of MFG team, or other producers, as well as UNIVERSAL JOYSTICK conotroler device...only difference being the firmware on device, reusing same hardware. MFG team explored many magnetic sensors on the market and made numerus prototypes and testings before new electronic device was put into production.
Further delay was coused by last minute decision to have a "smart" universal software that will be used for all possible options of electronics... auto enabled depending on currently loaded firmware in electronics.

Electronics code name is MFG SiMM8Rge . I give you the glimpse of it's characteristics
- Usb B type connection ( like printers) + additional pins for external usb connection ( or 5v power)
- USB hid bootloader for quick and easy firmware upgrade
- 1x onboard digital Hall sensor of 3rd generation ( Melexis MLX90363 triaxis with 14 bit output resolution)
- 3x connections to connect additional 3x digital SPI devices ( MLX90363 sensors or possibly other )
( Digital sensor MLX90363 can be software reprogrammed to be used in rotational, linear od joystick configuration, as well as other features)
- 8x Analog inputs with 12bit resolution ( for sensors or potentiometers)
- 2x6 pins + 2x dedicated GND pins for BUTTON CONNECTION MODES - can be selected :
- disabled
- 12 buttons connected directly
- 32 buttons + HAT connected in matrix
- pins will be reconfigurable for other modes...using so called "shift registar" chips... to allow connection of TM Warthog grip and throttle...as well as act as universal button extender
- pins will be reconfigurable for use of ENCODERS ( interface has yet to be made for that purpose)

What all of this mean from a MFG Crosswind rudder pedals perspective :
- noisless 4096 position of resoluution on all axis
- 300 updates per second on pedals dedicated firmware using default settings ( up to 512 updates/second when reducing filtering)
- Linearity error on rudder axis is reduced to =< 0,4 %
- Intentional curvature MIGHT be possible to achieve by reprogramming the sensor ..this option still have to be tested before I give some guidance
- New sensor is much less delicate to magnetic interference, retain position accuracy despite temperature changes or magnet aging effects. Hysteresis effects of magnetic field are calculated in a a better way and cancelled digitaly .... many more subtle enhacements like better tolearance for mechanical magnet misalignment and distance etc.)

NOTE :
- More info about electronics will be presented soon when I publish it's specs for universal joystick controller

As you can see these are the latest advancements concerning electronic devices and digital magnetic angle measurments ( MLX90363 entered sales in 2012 while old KMZ41 sensor is technology from 2001). Story about electronics don't stop there...it's currently most advanced hardware and firmware used in a game device, offering instant response time, tailored to give noisless output on magnetic sensors, enhace resolution of the sensors and potentiometers with specialy developed high speed analog and adaptive digital filtering, oversampling and decimation methods. Now, MFG team is really the BEST, ahead of any other manufacturer in magnetic sensor reading, processing and update speed.

GREY/BLACK vs. WHITE/BLACK pedals
You are aware that I've published survey about color change, some of you participated in it. Let me give you some answers :
- survey standings pictures attached. It is clear that you, owners, like white color. On the other hand people from preorder list tend to like grey's...but result is not very simple to interpret as you can see.
- I intend to think about color change decision a little more in depth. I will definitevly make a small batch of grey prototypes...in 30-50 days... to see how it looks, avoid any suprises in production
- I will publish photos of GREY prototype once it's done. ( I know...I should done this prior to survery :-)

IF I DECIDE TO CHANGE COLOR TO GREY/ BLACK I WILL :
a) continue to produce white...and give everybody from preorder list a chance to purchase white before color change
b) give everybody from preorder list a chance to wait for GREY/BLACK
c) afther I finish producing white ones ...I will simply "switch" to produce greys....
d) will see how it goes...and possibly make some changes on the baseplate since there will be no more reason to make those weight reduction holes as pedals won't fit in 5kg anyway

ADDONS FOR MFG CROSSWIND :
I realised that some of the first customers are not aware that there is "Width adjustment plates set" available for pedals
Price is 19 eur + 8,9 eur shipping.
Here it is explained in case you want it :


CAM5 - 11 eur - still only available addon CAM profile :-(
---------------------------------------------------------------------
Now, when I'm (nearly) finished with new electronics, firmware and software I will devote much more of my time to finally produce long time promised addons... Combat style footplates and CAM profiles.

I'm glad to say that pedals are produced in enough quantity and that I have dedicated worker for pedals. I still do CNC programming, inspection and similar stuff myself...but I try to devote my time to future products while other workers do the manufacturing. All in all, if orders keep coming as they do, I don't have trouble to have workers hired just for pedals.

I guess what I'm trying to say here is that you are the ones who lifted me up by writing good reviews and promoting my pedals. I'll try to express my gratitude by my future work and I hope I won't let you down !

greetings from Croatia
Milan Simundza
Avatar de l’utilisateur

phoenix
Pilote Philanthrope
Pilote Philanthrope
Messages : 14929
Inscription : 05 août 2001

Re: Rudder MFG CRosswind

#43

Message par phoenix »

Tu l'as trouvé où cette info s'il te plait, histoire d'être informé des avancés du MFG ?
Avatar de l’utilisateur

Skull Leader
Pilote Confirmé
Pilote Confirmé
Messages : 3416
Inscription : 05 octobre 2001

Re: Rudder MFG CRosswind

#44

Message par Skull Leader »

Skull, le prochain run est pour Mars (si ma mémoire est bonne), il faut te mettre dans la liste des pré-commandes, sachant que comme le dit le site, cela ne t'engage pas au final.

Salut,
SI j'ai bien compris ton explication, j'avais zapé cette info...
Argh c'est vraiment dommage de devoir attendre une date inconnue pour recevoir sa commande...

Merci encore, Skull.
-ASUS Maximus VI Formula C2 - Intel Core i7-4770K (3.5 GHz) - G.Skill Trident X Series 32 Go (4x 8 Go) DDR3 2400 MHz CL10 - ASUS GeForce RTX 2080 ROG-STRIX-RTX2080-O8G-GAMING - Samsung SSD 840 EVO 250 Go - 1 VelociRaptor 600 Go 2.5" SATA 6GB/s - 2 Caviar Black 1 To SATA 6GB/s 3.5" - Creative SoundBlaster X-FI Titanium - Corsair Professional Serie Gold AX1200 - Corsair Hydro Serie H80 - Windows 8.1 64 bits - Cooler Master HAF 932 Advanced - ASUS 34" ROG Swift PG348Q
Avatar de l’utilisateur

phoenix
Pilote Philanthrope
Pilote Philanthrope
Messages : 14929
Inscription : 05 août 2001

Re: Rudder MFG CRosswind

#45

Message par phoenix »

Je sais, je suis dans le lot de ceux qui attendent. :ouin:
Avatar de l’utilisateur

Topic author
MS Galileo
Pilote Confirmé
Pilote Confirmé
Messages : 2691
Inscription : 02 octobre 2004

Re: Rudder MFG CRosswind

#46

Message par MS Galileo »

phoenix a écrit :Tu l'as trouvé où cette info s'il te plait, histoire d'être informé des avancés du MFG ?
Ceux qui ont acheté un MFG reçoivent des news de Mlan par email.

quand y a des news intéressantes, je les post ici ou dans le sous forum e.g. le universal joystick
Avatar de l’utilisateur

Topic author
MS Galileo
Pilote Confirmé
Pilote Confirmé
Messages : 2691
Inscription : 02 octobre 2004

Re: Rudder MFG CRosswind

#47

Message par MS Galileo »

Skull Leader a écrit :Skull, le prochain run est pour Mars (si ma mémoire est bonne), il faut te mettre dans la liste des pré-commandes, sachant que comme le dit le site, cela ne t'engage pas au final.

Salut,
SI j'ai bien compris ton explication, j'avais zapé cette info...
Argh c'est vraiment dommage de devoir attendre une date inconnue pour recevoir sa commande...

Merci encore, Skull.
quand tu commande il te donne une tranche de date pour l expédition dans l email de confirmation.

eg pour moi l an dernier

- I start production back in 08.01.2014...and I'm already booked somewhere by the start of february, so
- your pedals will be ready for shipping between 1-15.02.2014
Avatar de l’utilisateur

Pollux
Webmaster
Webmaster
Messages : 5865
Inscription : 12 février 2010

Re: Rudder MFG CRosswind

#48

Message par Pollux »

Vous avez fini par me convaincre... :hum:

Je vais franchir le pas et investir dans ce très belle objet afin de remplacer mon vieux Saitek Pro Rudder pedal déjà mal en point. (Crochet de ressort de frein HS)

Pour le moment, la page de réservation est fermé, mais dès ça réouverture, je me lance. :yes:
"Il faut préférer la modestie de ceux qui s'associent pour combattre au triomphe passager de celui qui s'isole." Cdt De Rose CCG: https://escadrilleccg.forumactif.com/
Avatar de l’utilisateur

phoenix
Pilote Philanthrope
Pilote Philanthrope
Messages : 14929
Inscription : 05 août 2001

Re: Rudder MFG CRosswind

#49

Message par phoenix »

J'ai confirmé ma pré commande (faite en décembre 2014) le weekend dernier ( on nous a envoyé un mail pour confirmer vendredi dernier), on devrait avoir une estimation des dates de livraison dans 15 jours. Polux, va regarder les addons aussi. Tant qu'à faire une commande, autant avoir tout en une seule fois.

J'ai tout pris, comme ça, je ne serais pas limité quand il arrivera.
Avatar de l’utilisateur

Pollux
Webmaster
Webmaster
Messages : 5865
Inscription : 12 février 2010

Re: Rudder MFG CRosswind

#50

Message par Pollux »

Chez moi sur le site la case Addons ne m'affiche rien o_O

Quelles sont 'ils et a quelle prix ?
"Il faut préférer la modestie de ceux qui s'associent pour combattre au triomphe passager de celui qui s'isole." Cdt De Rose CCG: https://escadrilleccg.forumactif.com/
Répondre

Revenir à « salle: Periphériques: Hotas, Joysticks, Track-IR »