Lorik's Balkans Campaigns

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Lorik Eolmin
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Lorik's Balkans Campaigns

#1

Message par Lorik Eolmin » 27 nov. 2017, 22:38

Hello,

MISE À JOUR VERS 1.21 – 22 SEPTEMBRE 2018

1.21 est une mise à jour de 1.20 qu’on peut appliquer directement à partir d’un lien dédié si on a déjà 1.20. On peut également télécharger l’intégralité du nouveau « théâtre » si on ne l’a pas.

Les liens sont à la fin du post, dans la partie anglaise.

Les campagnes de 1.10 et 1.20 sont compatibles avec 1.21.

Baba Yaga est décrite ici:
https://drive.google.com/open?id=1gi7tD ... mNJg3TxFye
L'autre façon de gagner des BLUFOR n'est pas mentionnée là, c'est la capture de Belgrade.

---
Lorik’s Balkans 1 :

Devant votre trop bel accueil du Mission Pack, je me suis dit (et un auteur des Balkans m'a surtout donné la permission :P) que j'allais diffuser une version à destination large de 3 nouvelles campagnes que je me suis amusé à mettre en place, pour le plaisir d'explorer cette partie mais aussi créer des situations qu'on rencontre moins souvent sur les campagnes traditionnelles. L'idée est également de conforter des appareils et des blocks de F16 dans certains rôles en imposant des limitations, ce qui devrait donner à chaque escadron une importance propre, y compris pour le joueur solo qui respecte la disposition de base (Cf. le changes log plus bas).

Il faut avoir les Balkans installés mais ça se met en place comme un tout nouveau théâtre, donc pas de modification du théâtre Balkans original.

J’ai également ajouté une campagne déclinée en trois niveaux de difficultés, qui s’active en chargeant un autre théâtre portant le nom de « Lorik’s Balkans 1.xx Baba Yaga » dans la liste des théâtres.

Je vous mets tout le contenu anglais que j'ai laissé sur les forums.

---


Greetings everyone, thanks to all who participated in refining this mod.

It is compatible with BMS 4.33 U5.

This is version 1.21, 20th of September 2018
You'll find the link at the end of the post for the whole download, and a small update from 1.20 if you have it


It requires the Balkans theater to work.

If you already have Lorik's Balkans 1.20 or 1.10, you can transfer your save to 1.21 in the Campaign folder. Update from 1.20 to 1.21 is a small download that will update the IR SAM models and correct the Baba Yaga campaigns starting situation.

Baba Yaga is described here:
https://drive.google.com/open?id=1gi7tD ... mNJg3TxFye
The other way to win for BLUFOR, not mentioned there, is capturing Beograd.

Enjoy and keep feeding me back!

Here are the ReadMe and the ChangeLog for 1.21
1.21

Welcome to this Campaigns Mod. It requires the Balkans theater to work.

And you can update 1.20 to 1.21 with a relatively small download.

If you already have Lorik's Balkans 1.20, you can use your former saves. They are compatible with 1.21.


*** If you already have 1.20: first, in your Data folder, rename "Add-On BalkansLorik1.20" into "Add-On BalkansLorik1.21"

Then add the...

Add-On BalkansLorik1.21\Terrdata\theaterdefinition\BalkansLorik.tdf
Add-On BalkansLorik1.21\Terrdata\theaterdefinition\BalkansLorik2.tdf
(you can remove the 1.20 line)
... to your data\Terrdata\theaterdefinition\theater.lst file

and unzip this folder on Data\


*** If you don't have 1.20:

Add the...

Add-On BalkansLorik1.21\Terrdata\theaterdefinition\BalkansLorik.tdf
Add-On BalkansLorik1.21\Terrdata\theaterdefinition\BalkansLorik2.tdf

... to your data\Terrdata\theaterdefinition\theater.lst file

and unzip this folder on Data\

***IR SAMS

I've always been frustrated with IR SAM when flying at few hundred feet from the ground at mach 0.85. The guys down there shouldn't have time to do that job so quickly and score so many and easy hits on you.
I changed the models for SA-7, 9, 13, 14, whether a guy or a vehicle fires them (same model). You can now reasonably plan a NOE strike with AIR bombs on a target without fearing ManPADS already pointed in your direction while you are ingressing at hell's speed near the ground. But don't mess with them if you start gaining altitude.......
In consequence, the missile flight model is altered. Let's face it, we don't see the missile in flight anyway... and I didn't find a way to increase the preparation time before launch. That's the best workaround I found.

If you want to know how it feels, place a SCUD battalion in a TE and overfly it. The BMP-CMD will attempt to shoot SA-14 at you. Feel the difference.


***The modified campaigns are:


BABA YAGA Campaigns:

They are three versions of the same campaign:
- Bony Legs (easy)
- Cauldron (medium)
- Iron Teeth (hard)

This campaign is a large scale conflict in the Balkans, opposing NATO, Slovenia and Bosnia to FRY and Croatia.
Albania, Greece and Hungary's involvement depends on your campaign choice and course of events...

Check the PDF file provided in your add-on folder to know more about it; here it is online:
https://drive.google.com/open?id=1gi7tD ... mNJg3TxFye


Standard (unchanged since 1.10)

Number 1 : "Corridors of Death"
Bosnian rebels entranched in the mountains. From the sky, prepare regular forces ground assault scheduled on day 2 evening to control Sarajevo and Zenica.
Red Win: Nothing
Blue Win: Control Sarajevo and Zenica.
Campaign ends: 5 days
The rebels will gain terrain quickly. Prove that an air force can coordinate to stop their progression until reinforcements arrive.
The insurgents will have more radar SAMs during the campaign as they grab their hands on them and have them working.
Designed to reach an asymetrical engagement quickly. Could be adequate for FAC(A), JTAC simulation, buddy lasing.
FRY is friendly to NATO!

Number 2: "Gate Unlocked"
Federal Republic of Yugoslavia challenges the West by capturing Trieste and its harbor. NATO defends the borders until they can strike back, and undermine FRY from Southern Italy.
Red Win: Control Lavis City
Blue Win: Take Trieste back and control Ljubljana City
Campaign ends: 7 days
FRY has a significant advantage. Blue forces are expecting armored brigades from the West to reverse the course of the battle.
Several squadrons in Southern Italy are set on manual fragging and are able/specialized for Deep Strike missions from low altitude penetration. They have ELINT, AWACS, tankers and M2000C as support.
No anti-radiation missiles are available in them. But there WILL be SA-10... and terrain to hide.
The Eastern part of FRY is vulnerable to this kind of strike, especially during the first day. There are few ManPads, bad AA coverage, and a great deal of targets.

Number 3: "King of the hill"
September 2000 - Serbia was stopped and repeled; no other way to peace than removing the current governement. Capture Beograd and Sabac.
Red Win: Control Bijelo Polje City
Blue Win: Control Sabac City and Beograd
Campaign ends: 5 days
Serbia has heavy AAA defenses in its urbanized area, and the SAM are modern and active, as well as their last squadrons. Be careful and don't go too fast.


REMEMBER!
In all these campaigns, the committed carrier are:

- USS Roosevelt
UHF 227.900
VHF 146.500
TACAN 011X (100 miles)
ILS 110.10

- USS Enterprise
UHF 225.800
VHF 144.600
TACAN 016X (100 miles)
ILS 109.35

Enemy Naval Groups can be serious threats. Check the PDF in your Add-On folder.

Enjoy!

Lorik


Thanks:
Cougar56th
Starrats
Falcas
Driftkioti
Starfury
Lukrop
Ripper
Figmo42
Erwand
Nuno Santos (Clouds Pack!)
Unleashed Code
GOOD BOB
Kaos
and the unmentioned BMS team members and the whole community, obviously!
1.21
- IR SAMS (7, 9, 13, 14, HN5A) were modified to simulate a more permissive nap-of-the-Earth approach. They should frequently miss on very low altitude (around <500 ft) if you're not slow (> 0.7), even if you are going straight, and not be able to launch at all under 200 ft.
- Baba Yaga's Blue Fleet is lighter - used to overload the CPU when you flew in the area


1.20

- This version is now divided into two theaters: 1.20 (or 1.20 Standard Campaigns) and 1.20 Baba Yaga Campaigns
- Baba Yaga is one campaign divided into three different difficulty levels:
Bony Legs = Easy
Cauldron = Medium
Iron Teeth = Hard
Check the PDF in the Add-On folder.
- The database is the same for Standard and Baba Yaga
- Enemy Naval Groups can be serious threats. Check the PDF file in your Add-On folder.
- Mirage 2000 D loadout changed for more permissive payload, inspired by actual attempt to load 4 GBU-12 (or 3 + pod). Buddy lasing could become very useful to preserve a hardpoint for a GBU-12. However guided weapons can't be loaded on ext 2000 lbs bags anymore (realistically).
- Altitudes for AI munitions deployment:
Air-to-Ground Missiles set to be fired from 16k ft
HARMs from 30k ft
GBU from 20k ft
Dumb high-drag 500 ft
Cluster 500 ft
Dumb low-drag 10k ft
Camera Alt 17k ft
IAM 25k ft

1.10

- BalkansLorik.tdf corrected: now refers to BalkansLorik1.10 ckptart, not Balkans one.
- Reference AI altitude for bombing: modified for F16 blk 30,42,50; F18C and D; Mirage 2000C, D and -5; Tornado IDS UK; Harrier AV-8B+. Be advised Maverick's altitude fire should be 1000 ft!
- Low Alt dedicated squadrons'AI will attempt to follow lower (Tornado IDS, Mirage 2000D, F16 blk 30)
- Harrier AV-8B+ is now modded according to Kaos' (luke777) standards, closer to reality, in particular with centerline TGP and more weapons on rack
- F/A18D has more weapons choice (GBU-38 ) than C.
- Maverick availability increased for F16 blk 30, 42, 50, 52 on hardpoints 2 and 8 (2 missiles instead of 1)
- Squadrons renamed to be found more easily (First F16 Block 42 squadron will be 421th...)
- Corridors of Death: fix for NATO side's units to be seen by NATO player (quickfix in 1.00 already)
- Gate Unlocked: richer campaign environnement (squadrons, battalions...) including more resources on the USS Roosevelt.

1.00

- Topgun cameras modified for F16 block 30 to fit more with formation flying (Alt-0)
- Weapons availability in squadrons refined (to increase block specializations)
- Campaign triggers refined
- Corridors of Death: starting conditions refined
- Corridors of Death: all Croatian units made NATO for NATO player to monitor and control
- King of the Hill: F16-CM42 moved from Dolac to Pogdorica (Dolac too dangerous)
- Gate Unlocked: work done on Eastern part of FRY, and Southern Italy, for Deep Strike profiles. ReadMe says more about it.
- ReadMe campaign info updated regarding additions to Gate Unlocked

0.95

- Campaign triggers files fixed - they should now be winnable.
- Topgun cameras modified for F16 block 40,42,50,52 and Mirage 2000 D, to fit more with formation flying (Alt-0)
- Corridors of Death: PAK fixed, Harrier squadron moved to Banja Luka, carrier moved to a "safer" location (away from land!), F18C hardpoints fixed

0.902

- For the whole mod:
Adjusted aircraft capabilites to load weapons: for F16, no JSOW, no JDAM, no rack for AGM-65 (max 1 per hardpoint)
Block 50/52 can take SDB. They are primarily SEAD/DEAD/AA
Block 42 are dedicated attack fighters; they can take GBU-38 and more advanced LGB. They can't equip with AGM-88
F18C/D have limitations of the same kind
The other aircrafts have no limitation at all


- Added 9999th C-130 squadron in each campaign not "Set on HQ" for 3D dedicated server
- Adjusted campaign supplies for main sides
- Corridors of Death: AA defense revised. Should be more radar SAMs popping as the insurgents manage to have them working
- Corridors of Death: Fixed weird package 1 (BARCAP mission) over Italy right from the beginning
- King of the Hill: AWACS squadron moved to Casale Airbase (or no flight fragged)
- Added Gate unlocked campaign. Carrier is available from campaign start for now. I wish to make it a reliable reinforcement later.

Link to download for 1.21:
https://drive.google.com/open?id=1BgUTU ... 2WxF632Hez

And little update from 1.20 if you already have it:
https://drive.google.com/open?id=1W6bYL ... PH_lvj1wVX

Dernière modification par Lorik Eolmin le 22 sept. 2018, 19:03, modifié 22 fois.
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Ekran
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Re: Lorik's Balkans Campaigns 1.00

#4

Message par Ekran » 31 janv. 2018, 10:16

Merci pour le lien du fix

Bon vol !
Discord, le chat en live : https://discord.gg/jxcZ9kT
MA CHAINE : http://www.youtube.com/user/ecolepilotefrance

i5 4670K 4.2GHZ // 16 Go RAM // Gigabyte GTX 1070 8Go// 27" IIyama ProLite + 22" Samsung// Win 10 // Ch product rudder + yoke - Hotas WARTHOG
Xplane 11 // DCS World // Falcon 4 BMS // P3D Pro V4.1

http://www.flightsim-corner.com/ projet
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Re: Lorik's Balkans Campaigns 1.00

#5

Message par Lorik Eolmin » 01 févr. 2018, 21:01

Merci Ekran! Bon ben du coup je vais ouvrir un autre fil ... :P
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Re: Lorik's Balkans Campaigns 1.00

#6

Message par acrolys » 01 févr. 2018, 23:40

Merci lorik, super boulot.
Je serais très intéressé de pouvoir échanger avec toi sur la manière de créer un nouveau scénario sur une campagne.
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Re: Lorik's Balkans Campaigns 1.00

#7

Message par Lorik Eolmin » 01 févr. 2018, 23:50

Et ce serait avec plaisir Acrolys. On se donne un rendez vous sur TeamSpeak ou Discord si tu veux.
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Ozone
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Re: Lorik's Balkans Campaigns 1.00

#8

Message par Ozone » 29 avr. 2018, 14:41

Bonjour Lorik,

Le lien vers ta campagne Lorik's Balkans 1.00 ne semble plus fonctionnel. Où peut-on la récupérer?
Intel Core i7 3.4GHz, NVIDIA GeForce GTX 660 2Go, DDR3 8Go, W10 64bits, ASUS 24" 1920 x 1080, Tir 4, Thrustmaster Warthog et T-Flight Rudder
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Re: Lorik's Balkans Campaigns 1.00

#9

Message par Lorik Eolmin » 29 avr. 2018, 14:52

Merci Ozone pour le heads-up. Les liens sont corrigés, y compris celui du Quickfix.
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Ozone
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Re: Lorik's Balkans Campaigns 1.00

#10

Message par Ozone » 29 avr. 2018, 19:02

Super, merci
Intel Core i7 3.4GHz, NVIDIA GeForce GTX 660 2Go, DDR3 8Go, W10 64bits, ASUS 24" 1920 x 1080, Tir 4, Thrustmaster Warthog et T-Flight Rudder
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Re: Lorik's Balkans Campaigns

#11

Message par Lorik Eolmin » 30 mai 2018, 18:41

NEWS

Mise à jour Lorik's Balkans 1.00 vers 1.10. Post initial mis à jour avec les changements.

Enjoy =)
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DUD
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Re: Lorik's Balkans Campaigns

#12

Message par DUD » 30 mai 2018, 20:31

Salut lorik

Les sauvegardes sont elles compatibles?
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DUD
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Re: Lorik's Balkans Campaigns

#14

Message par DUD » 30 mai 2018, 22:09

:emlaugh:

Pas bien de.de lire trop vite sur son tel lol

Merci pour le boulot
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Re: Lorik's Balkans Campaigns

#15

Message par Lorik Eolmin » 30 mai 2018, 22:11

Avec plaisir! J'ai clarifié sur votre sujet de campagne dans C6.
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Re: Lorik's Balkans Campaigns

#16

Message par Lorik Eolmin » 02 juin 2018, 15:41

ERRATUM

Contrairement à ce qui est écrit dans le readme, les fréquences correctes du CVN 71 Roosevelt sont les suivantes:
UHF 227.900
VHF 146.500
(conformément aux paramètres des Balkans originaux).

Corrigé dans le post original.

MAD EAGLE
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Re: Lorik's Balkans Campaigns

#17

Message par MAD EAGLE » 04 juin 2018, 23:38

Salut Lorik,

J'ai installé ta campagne vers 1.10 sans aucun problème. :banana: Tout fonctionne nickel, mais j'ai essayé de lancer une campagne avec un 2000D et là j'ai un problème de load Out. A savoir les emports sont décalés d'un plot vers la droite lorsque l'on regarde l'avion de face et ce quel que soit la base du 2000D.

J'ai essayé également de réaliser un TE avec un 2000D, même problème. Par contre sur les théâtres Balkans, Korea par de problème.
J'ai réinstallé une nouvelle fois ta campagne 1.10, j'ai toujours le même souci. :ouin:
Alors problème d'installation ou autre?

Encore merci pour cette campagne.. :notworthy :notworthy
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Re: Lorik's Balkans Campaigns

#18

Message par Lorik Eolmin » 05 juin 2018, 01:11

Merci Mad Eagle de ton message, tu n'es pas en cause et j'en suis navré, il y a un problème récurrent à chaque fois que je travaille sur des données des unités de ce théâtre, qui cause ce problème. Je l'ai de nouveau réglé. J'ai mis un très petit téléchargement dans le premier post pour remplacer le fichier défectueux, et corrigé le théâtre lui-même pour les futurs téléchargements.

Merci de m'avoir prévenu!

Voici pour toi le lien direct de la réparation.
https://drive.google.com/open?id=1dl_4e ... STJ-nOIAJt

MAD EAGLE
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Re: Lorik's Balkans Campaigns

#19

Message par MAD EAGLE » 05 juin 2018, 07:28

SAV ultra rapide :notworthy :notworthy :notworthy

Merci :yes:
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Re: Lorik's Balkans Campaigns

#20

Message par Lorik Eolmin » 02 juil. 2018, 10:20

Mise à jour des campagnes à la con vers 1.20! ;)

Ajout d'une nouvelle campagne sous trois niveaux de difficultés, contenue dans le dossier de 1.20.

La mise à jour depuis 1.10 est possible à partir d'un petit téléchargement. Tous les détails dans le premier post.

Mais quelle est cette campagne?...
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Re: Lorik's Balkans Campaigns

#21

Message par Lorik Eolmin » 20 sept. 2018, 12:36

Mise à jour plus que jamais à la con vers 1.21!

Modification des SAM IR et corrections des conditions de départ des campagnes Baba Yaga.
Sauvegardes de campagnes depuis 1.10 et 1.20 compatibles avec 1.21.
Mise à jour depuis 1.20 possible.

Voir le premier post!

A+!
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Flow32
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Re: Lorik's Balkans Campaigns

#22

Message par Flow32 » 20 sept. 2018, 12:53

Banana party !

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:
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"Fellas, make it a memorable one… just not too memorable!"
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Re: Lorik's Balkans Campaigns

#23

Message par Lorik Eolmin » 22 sept. 2018, 19:03

Petite correction! 1.21 s'appelle toujours 1.21.

Si vous n'avez pas mis à jour vers 1.21
Faites-le, tout est corrigé! =)

Si vous avez déjà mis à jour vers 1.21
Appliquez ou ré-appliquez la mise à jour 1.20 vers 1.21. Elle contient la correction.

Il s'agit du changement de modèle du SAM IR HN5A.

Bons vols!
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