"""
Certainement que pour corriger un mouvement tu corriges de trop dans l' autre sens et l' helico part de plus belle de l' autre coté et ainsi de suite jusqu' au crash
"""
Oui, j'essaye d'y aller doucement mais le débattement du joystick est très faible d'où mouvement brusque.
Je suis un ignorant total à propos du vol en hélicoptère (me renseigner via DCS me plait beaucoup). Je me suis précipité sur le net pour connaître le B A BA (rien à voir avec le groupe suédois :-) ). J'y ai appris les différents termes (le collectif n'est pas le deuxième frein à main du MI8

) et les bases des différents principes pour le vol.
J'aimerais savoir quels contrôles utiliser dans DCS pour maîtriser un peu plus le vol --- quels contrôles utiliser à quel moment.
Les contrôles à paramétrer étant nombreux,j'aimerais savoir à quoi ils servent.
Merci pour le lien .
M'en vais tondre le gazon dans DCS.
Bon amusement et bonne soirée.
Pour les débutants comme moi (si cela existe), j'ai trouvé ceci sur le forum ED :
It indicates the position of each of the minor cylinders in each hydraulic actuator.
Anyway...edit...
If the indicators are moving, that means the autopilot is making inputs. The amount of input is proportional to the amount of deflection of the white bars.
"H" is the heading channel (Направление = heading)
"K" is the roll channel (Крен = roll)
"T" is the pitch channel (Тангажа = pitch)
"B" is the altitude channel (Высота = altitude)
The heading channel should probably be left off unless you're specifically trying to hold a heading without pedal inputs (e.g. long, straight and level flying).
The altitude channel is pressure altitude hold only, there is no radar altitude hold. Like the heading channel, unless you're specifically trying to hold altitude without making collective adjustments (e.g. long, straight and level flying), then it's best to just leave it off.
The roll and pitch channels operate simultaneously. They are either both on or both off. Unlike the heading and altitude channels, which can be turned off by pushing the associated red buttons on the autopilot panel, the roll and pitch channels are only turned off using the autopilot disconnect button on the cyclic.