Arras sector 1917

Rise of Flight :mods et Programmes communautaires
Avatar de l’utilisateur

phoenix
Pilote Philanthrope
Pilote Philanthrope
Messages : 14880
Inscription : 05 août 2001

Re: Arras sector 1917

#26

Message par phoenix »

Il me semble que j'avais vu ça dans ma doc. Si je retrouve ça, je te poste ça.
Avatar de l’utilisateur

Pollux
Webmaster
Webmaster
Messages : 5865
Inscription : 12 février 2010

Re: Arras sector 1917

#27

Message par Pollux »

De ce que j'ai pu en lire, il s'agissait principalement de draps blanc étendu au sol afin de représenter des formes géométrique.

L'idée serait effectivement intéressante à mettre en oeuvre dans ROF.

Il me semble aussi en avoir vue dans un de mes bouquins. Je vérifierais en fin de semaine.
"Il faut préférer la modestie de ceux qui s'associent pour combattre au triomphe passager de celui qui s'isole." Cdt De Rose CCG: https://escadrilleccg.forumactif.com/
Avatar de l’utilisateur

actionjoe
Pilote Philanthrope
Pilote Philanthrope
Messages : 5961
Inscription : 24 avril 2008

Re: Arras sector 1917

#28

Message par actionjoe »

Des infos trouvées sur le site des As Oubliés,

http://www.asoublies1418.fr/default.asp ... 5336233DE6

et

http://www.asoublies1418.fr/default.asp ... 5336233DE6

Le dernier donne des liens sur des fiches d'instructions (de 1915) qui donne les schémas (avec les dimensions) de différents codes. Probablement que ce code a du évoluer par la suite, mais ça peut servir.
Messieurs, vous ne pouvez pas vous battre ici! C'est la Salle de Guerre!

Image
Avatar de l’utilisateur

phoenix
Pilote Philanthrope
Pilote Philanthrope
Messages : 14880
Inscription : 05 août 2001

Re: Arras sector 1917

#29

Message par phoenix »

Polux, peut être qu'il est temps de scinder le topic. ;)
Avatar de l’utilisateur

LAL_Wolf
Apprenti-Mécano
Apprenti-Mécano
Messages : 301
Inscription : 21 juillet 2009

Re: Arras sector 1917

#30

Message par LAL_Wolf »

Salut, je recherche la manip à faire dans les fichiers du mod Arras pour éviter les rof.exe en pleine partie.
Il me semble que c'était sur le forum c6 me je ne la retrouve pas...
D'avance merci.
Avatar de l’utilisateur

LAL_Wolf
Apprenti-Mécano
Apprenti-Mécano
Messages : 301
Inscription : 21 juillet 2009

Re: Arras sector 1917

#31

Message par LAL_Wolf »

Nickel!! merci Genius.

J.j.
Pilote Confirmé
Pilote Confirmé
Messages : 3912
Inscription : 21 janvier 2005

Re: Arras sector 1917

#32

Message par J.j. »

Ca y est, j'ai réussi à faire deux autres versions du mod pour la carte hiver et la carte automne.

Deux points cependant:

1) Il faudra obligatoirement activer avant le landscape mod, sinon il y a un bug avec les textures de foret.
2) Par contre on perd les textures haute qualité faites par Paf sur les villes et bases retravaillées (comme Lens, Roeux, Boistrancourt, Brayelles, Vert Galand,...)

Sinon pour tout le reste ça rend bien!
Der Blaue Max
Image
Avatar de l’utilisateur

pafe
Nouvelle Recrue
Nouvelle Recrue
Messages : 26
Inscription : 23 mars 2014

Re: Arras sector 1917

#33

Message par pafe »

Bonsoir!

I need your help. I had some good progress on the new map and now I am working on the watermap. I am at a point where I am declined to paint the rivers, lakes canals from scratch and more detailed than the mainmap. But my biggest problem is to get large-format-hydrographiemap for the area. I see IGN has a nice hydrographie overlay. But if I use this with taking screenshots at the correct resolution I have to compile around 100 screenshots. The watermap has a resolution of 12800px *11520px corresponding 128Km*115,2km. So its 1pixel = 10meters.
Avatar de l’utilisateur

pafe
Nouvelle Recrue
Nouvelle Recrue
Messages : 26
Inscription : 23 mars 2014

Re: Arras sector 1917

#34

Message par pafe »

Hi Genius,
yes, that is the map I already found and its very useful with the water-layer! The problem is, I can only use small area via screenshot. Maybe there is a way to get a larger file of that layer?
Avatar de l’utilisateur

phoenix
Pilote Philanthrope
Pilote Philanthrope
Messages : 14880
Inscription : 05 août 2001

Re: Arras sector 1917

#35

Message par phoenix »

Pafe, you should conatct Rama on the official forum. I think he could help you.
http://riseofflight.com/Forum/memberlis ... file&u=548
Avatar de l’utilisateur

actionjoe
Pilote Philanthrope
Pilote Philanthrope
Messages : 5961
Inscription : 24 avril 2008

Re: Arras sector 1917

#36

Message par actionjoe »

I was about to give the same advice, Rama worked (and still working I guess) with 777/1CGS on several maps they made.
I think he is more active on BoS official forum.
Messieurs, vous ne pouvez pas vous battre ici! C'est la Salle de Guerre!

Image
Avatar de l’utilisateur

pafe
Nouvelle Recrue
Nouvelle Recrue
Messages : 26
Inscription : 23 mars 2014

Re: Arras sector 1917

#37

Message par pafe »

Yes Genius,

but I need the more detailed resolution´. Its approx. * 100 :)
Thank you all, I am in contact with Rama now.
It seems if I want to achieve what I want it will take quite some time ....
Avatar de l’utilisateur

pafe
Nouvelle Recrue
Nouvelle Recrue
Messages : 26
Inscription : 23 mars 2014

Re: Arras sector 1917

#38

Message par pafe »

Thanks for the tip, its very interesting! But I still have some problems setting it upcorrectly. It seems I am missing something with all the french words :D
I did a test with the available map today and draw canal and rivers in almost correct size. Problem: The ROF engine is drawing the water in little tiles which is ok on big rivers but smaller ones get interrupted. You see, I made a comparison with original water around St.Omer, redrawn one and actual sat-photo.

What do you think?

Image
Image
Image
Avatar de l’utilisateur

actionjoe
Pilote Philanthrope
Pilote Philanthrope
Messages : 5961
Inscription : 24 avril 2008

Re: Arras sector 1917

#39

Message par actionjoe »

Looks nice! Size seems to be much correct.
Messieurs, vous ne pouvez pas vous battre ici! C'est la Salle de Guerre!

Image
Avatar de l’utilisateur

pafe
Nouvelle Recrue
Nouvelle Recrue
Messages : 26
Inscription : 23 mars 2014

Re: Arras sector 1917

#40

Message par pafe »

Ah Genius, thank you, will try again!

And yes, thats the problem with the water! As I am drawing the water from scratch I don't have the problem with decreasing quality, but I maybe have to draw the rivers wider to make them look more smooth. On the other hand I want to keep sizes most realistic. I willshow you a screenie from near to show the effect later.
Avatar de l’utilisateur

pafe
Nouvelle Recrue
Nouvelle Recrue
Messages : 26
Inscription : 23 mars 2014

Re: Arras sector 1917

#41

Message par pafe »

By the way, is anyone here interested in helping to build some missing cities?
Main ones missing are St.Omer and Valenciennes. Job would be to place the ingame objects according to historical maps/photos on the map.
Its abit of a puzzlegame, not that difficult, but timeconsuming.
Avatar de l’utilisateur

actionjoe
Pilote Philanthrope
Pilote Philanthrope
Messages : 5961
Inscription : 24 avril 2008

Re: Arras sector 1917

#42

Message par actionjoe »

Main ones missing are St.Omer and Valenciennes. Job would be to place the ingame objects according to historical maps/photos on the map.
Its abit of a puzzlegame, not that difficult, but timeconsuming.
I could help on that!

I have found this about St-Omer.
Image

Do you have one about Valenciennes?
Messieurs, vous ne pouvez pas vous battre ici! C'est la Salle de Guerre!

Image
Avatar de l’utilisateur

phoenix
Pilote Philanthrope
Pilote Philanthrope
Messages : 14880
Inscription : 05 août 2001

Re: Arras sector 1917

#43

Message par phoenix »

I don't have many time, but if you don't find any help, i will when i can.
Avatar de l’utilisateur

pafe
Nouvelle Recrue
Nouvelle Recrue
Messages : 26
Inscription : 23 mars 2014

Re: Arras sector 1917

#44

Message par pafe »

Thanks for the replies.
A helping hand would speed things up abit :)
Actionjoe, thats a nice photo of St.Omer. About Valenciennes I have some good detailed trenchmaps.
If nothing bad happens I will have a map with the basic things working soon. The water is still a large amount of work. The rest is work in progress too, but it will be possible to start work on some cities in the editor.
I will send a PM then.
Avatar de l’utilisateur

phoenix
Pilote Philanthrope
Pilote Philanthrope
Messages : 14880
Inscription : 05 août 2001

Re: Arras sector 1917

#45

Message par phoenix »

Ok Pafe. I hope that i'll have finish with Bos which is my priority at that moment because i said ok to 777.
Avatar de l’utilisateur

actionjoe
Pilote Philanthrope
Pilote Philanthrope
Messages : 5961
Inscription : 24 avril 2008

Re: Arras sector 1917

#46

Message par actionjoe »

Ok, Pafe!
I hope that i'll have finish with Bos which is my priority at that moment because i said ok to 777.
J'ai raté quelque chose?
Messieurs, vous ne pouvez pas vous battre ici! C'est la Salle de Guerre!

Image
Avatar de l’utilisateur

phoenix
Pilote Philanthrope
Pilote Philanthrope
Messages : 14880
Inscription : 05 août 2001

Re: Arras sector 1917

#47

Message par phoenix »

Non, mais comme je me suis engagé auprés de 777 pour la close beta (pas l'early), je leur donne la priorité, ce qui me semble normal. Et comme, c'est la dernière ligne droite avant la sortie, normalement, il y a du boulot. :emlaugh:

Aprés la sortie, ça devrait se calmer un peu, ce qui me laissera du temps pour autre chose, hormis voler avec les potos. ;)
Avatar de l’utilisateur

pafe
Nouvelle Recrue
Nouvelle Recrue
Messages : 26
Inscription : 23 mars 2014

Re: Arras sector 1917

#48

Message par pafe »

Sorry actionjoe, didn't forget you.
But after some talk to AnKor I am in the process to switch the map to the Channelmap basis. So we can have nice trees even in default villages and along roads and maybe more.
Still have to check about the negative consequences...
I
Avatar de l’utilisateur

lefuneste
Pilote Philanthrope
Pilote Philanthrope
Messages : 2094
Inscription : 26 février 2005

Re: Arras sector 1917

#49

Message par lefuneste »

Does anyone know how to suppress trees in RoF standard map ?
I want to prove that reverse landing (to hangar) is possible, in order to allow puwind takeoff & landings.
So I an writing a mission builder to test all airfields.
But I already found that Tool has trees lined up with default landing way. So I want to know f there is a way to remove them
Avatar de l’utilisateur

pafe
Nouvelle Recrue
Nouvelle Recrue
Messages : 26
Inscription : 23 mars 2014

Re: Arras sector 1917

#50

Message par pafe »

Lefuneste,
there are a few ways . It depends what kind of trees are in the way.... (tied to the landscape texture, global forest etc.)
If you don't want to mess with these files you have to alter the forest_cut.wtr file, you need special tool for this.
I don't have enough time to explain now, I try later :)
Répondre

Revenir à « Mods et Programmes communautaires »