Comment utiliser la règle à calcul Dreieckrechner ?

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Bex
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Comment utiliser la règle à calcul Dreieckrechner ?

#1

Message par Bex » ven. mai 15, 2015 10:07 am

Comme j'ai eu un peu de mal à saisir le fonctionnement du Dreimachin je me suis fait un petit tuto qui reprend ceux existant déjà en anglais sur le forum IL2 BOS.
Les liens sont inclus dans le doc Drive.
J'espère que cela sera utile !
Utiliser la règle à calcul Dreieckrechner
Faire face.. Fais ce que dois. Advienne que pourra.
bexhausted dit Bex
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Bex
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Re: Comment utiliser la règle à calcul Dreieckrechner ?

#2

Message par Bex » ven. mai 15, 2015 10:16 am

Bon je ne sais pas pourquoi mais la lecture est plus agréable si après avoir ouvert le lien on clique sur modifier ? Sinon la mise en page est ...bizarre !
Faire face.. Fais ce que dois. Advienne que pourra.
bexhausted dit Bex

Sokol1
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Re: Comment utiliser la règle à calcul Dreieckrechner ?

#3

Message par Sokol1 » lun. mai 13, 2019 1:37 am

Bon travail.

À propos de ce doute:

"Il suffit (!) ensuite de voler en suivant chacun des deux caps choisis et de mesurer la dérive
(je ne sais pas comment?)."


Faire une "double drift" (double dérive) mesure.

Spoiler: show
Like in this video:

But in this video was used a E6B flight Computer then the turn is 45º for right and after two minutes turn 90º for left and fly more two minutes and then turn 45º returning for original course.

Using DR-3 the required turn 60º for right, then 60º and then 60º for return to original course, because DR-3 calculations is pre-set for this angle - see bellow.

For measure the slide (dérive) use plane bombsight, point their crosshair for a point in the ground and adjust the "side slipe" until this point move parallel with bombsight crosshair vertical line. Keep this course for two minutes.

Image

Take note of the angle set in bombsight "side slipe" adjust for keep the point moving parallel to crosshair vertical line, is the drift caused by wind in this flight leg.
Repeat the procedure in the second "droble drift", after turn 60º for left. Again, take note of the angle of "bombsight "side slipe".

Assuming that result of each measure is -4 and +6, the rest is explained in your guide.
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