Publié : jeu. janv. 15, 2009 4:56 pm
je viens de lire celà (un post officiel de ED):
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=5 ... stcount=27
il apparait que pour rester dans le realisme procédural d'un vrai pilote de KA-50, les PITCH/BANK et ALT ne doivent jamais être mis sur OFF
To be procedurally accurate and fly realistically, always keep the autopilot channels on (blue buttons for Pitch, Bank, Heading)
Il faut se mettre en mode FD ON si on a besoin de plus de manoeuvrabilité.
This mode may be useful when active maneuvering is required, such as flying NOE, positioning for a cannon/rocket attack, evasive maneuvering or airshow performance
De plus contrairement à la methode des pilotes américains, il ne faut pas rester appuyer sur le trim lors de la manoeuvre mais il faut appuyer sur le trim quand on a atteint la nouvelle position de trim (en gros on trim en appuyant vite fait sur 'T')
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=5 ... stcount=34
You may trim in either discreet presses/releases of the button or by holding the button down while you maneuver the helicopter into the desired position. Once the helicopter is stable, you can release the trim button to command the FCS to stabilize the current flight parameters. In reality, the second method is not advised or typically used by Ka-50 pilots, because holding down the trimmer button while maneuvering the helicopter can easily lead to oversteering.
Je vais donc m'aligner sur ces directives !
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=5 ... stcount=27
il apparait que pour rester dans le realisme procédural d'un vrai pilote de KA-50, les PITCH/BANK et ALT ne doivent jamais être mis sur OFF
To be procedurally accurate and fly realistically, always keep the autopilot channels on (blue buttons for Pitch, Bank, Heading)
Il faut se mettre en mode FD ON si on a besoin de plus de manoeuvrabilité.
This mode may be useful when active maneuvering is required, such as flying NOE, positioning for a cannon/rocket attack, evasive maneuvering or airshow performance
De plus contrairement à la methode des pilotes américains, il ne faut pas rester appuyer sur le trim lors de la manoeuvre mais il faut appuyer sur le trim quand on a atteint la nouvelle position de trim (en gros on trim en appuyant vite fait sur 'T')
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=5 ... stcount=34
You may trim in either discreet presses/releases of the button or by holding the button down while you maneuver the helicopter into the desired position. Once the helicopter is stable, you can release the trim button to command the FCS to stabilize the current flight parameters. In reality, the second method is not advised or typically used by Ka-50 pilots, because holding down the trimmer button while maneuvering the helicopter can easily lead to oversteering.
Je vais donc m'aligner sur ces directives !