

R-73 vs. AIM-9M c'était vrai mais ca remonte à 1990. Les Américains ont réagit avec l'AIM-9X, et comme ils ne semblent pas avoir l'habitude de faire les choses à moitié, je doute que les R-73 datant d'il y a 20 ans soient au même niveau. Parmi les rares données sûres, il y a le champ de vision (180° sur le -9X)Valkyrie a écrit :Oui moi j'ai toujours entendu que les russes était en avances au niveau des missiles?
(R-73 Vs Aim9-M voir même Aim9-X)
(R-77 vs Amraam)
Grp Capt Graeme Smith, British Aerospace's military air advisor, says that"-current medium-range weapons suffer from a lack of overall total energy in that they do not have the manoeuvrability required to achieve a kill against a highly agile opponent: that is, they have a relatively small no-escape zone".
It is believed to have been just such a conclusion that prompted the RAFto look beyond a conventional solid-rocket design (for the EF2000, the AIM-120B) to a more capable missile with a greater energy for the "end-game engagement". There is no point in a missile reaching the final stage of the engagement if it cannot deal successfully with a target manoeuvring at 9G-plus. As a rule of thumb for a successful BVR engagement, a missile needs to have a minimum of three times the manoeuvre energy of its target. If a target pulls up to10G in an evasive manoeuvre, then the missile will need to sustain 30G-plus turns at the end of an engagement to record a kill.
Some sources indicate that RAF simulations of the Sukhoi Su-27 Flanker and Flanker Plus derivatives and associated missiles versus the EF2000 with the AIM-120B revealed an unacceptably poor exchange ratio. The focus fell on providing the EF2000 with a missile, which has a far greater no-escape volume at BVR ranges.
As Smith points out, the BVR environment is also expanding, as heralded by the emergence of the Russian Vympel's long-burn R-27RE (AA-10 Alamo). Traditionally, the BVR engagement has gone out to around 40km (22nm). The next generation of BVRAAMs will push the engagement envelope to around 100km.
As well as providing increased absolute range, the rocket-booster/ramjet-sustainer design, more importantly, offers an increased no-escape zone. A ramjet-sustainer AAM potentially triples the volume of space within which the probability of a kill remains high.
http://www.flightglobal.com/articles/19 ... ocity.html
Perso quand tu a montré la première photo ( sans voir l autre photo a coté ) , j ai pensé aussi à un mig 29ogami musashi a écrit :Bon en fait, il y a de gros doutes sur l'authenticité de la photo.
Beaucoup pensent que c'est un 29 KUB photoshopé.
C'était pas faut, mais on en est à l'AIM-120 C7, et le D est en dévelopement, en Europeon bosse sur le Meteor, quand au R-77 à statoréacteur des Russe, j'attend de voir. Point intéressant, les Chinois n'ont commandé que 277 missiles (R-77 classiques), ça laisse dubitatif...Some sources indicate that RAF simulations of the Sukhoi Su-27 Flanker and Flanker Plus derivatives and associated missiles versus the EF2000 with the AIM-120B revealed an unacceptably poor exchange ratio. The focus fell on providing the EF2000 with a missile, which has a far greater no-escape volume at BVR ranges.
As Smith points out, the BVR environment is also expanding, as heralded by the emergence of the Russian Vympel's long-burn R-27RE (AA-10 Alamo). Traditionally, the BVR engagement has gone out to around 40km (22nm). The next generation of BVRAAMs will push the engagement envelope to around 100km.
Oui. Et pendant ce temps là, il y en a qui bossent. Témoin le X-47B qui vient d'achever ses essais sur porte-avions.LighTning a écrit :Certains doivent vraiment se faire ch**r dans la vie pour faire ce genre de trucs...
Dakota a écrit :Oui. Et pendant ce temps là, il y en a qui bossent. Témoin le X-47B qui vient d'achever ses essais sur porte-avions.
Pour info le dernier numéro de air international consacre 6 pages à ce X-47Témoin le X-47B
La bête est impressionnante, 6 tonnes 3 en masse à vide.warbird2000 a écrit :Pour info le dernier numéro de air international consacre 6 pages à ce X-47
Mes excuses pour le hors sujet
edit: surpris par le poids de cette chose qui peut atteindre 20 t au catapultage